25 Jul 2013

Belgian National Day



On Sunday, I attended celebrations of the Belgian National Day and coronation of the new king Philippe. What a lovely sunny day, all in Belgian national colours... :-) 

Dnes to nebude o módě... Když mi můj belgický přítel v sobotu večer oznámil, že zítra vstáváme v osm třicet, brala jsem to jako vtip. Ovšem když se mnou v neděli ráno skutečně zaklepal, myslela jsem, že se zbláznil.
Ten den byl belgický státní svátek a navíc korunovace nového krále Philippa.
"A já krále ješte neviděl," prohlásil můj Belgičan.
Mám doma roajalistu. Moje "Tak se koukni na známky, tam ho taky uvidíš..." na něj tudíž nezabralo.
"Toho nového. Na známkách je starý král."
Já: "Bude to v televizi."
Belgičan: "To není ono. Chci ho vidět NA ŽIVO!"

No super... Ještě že Belgičan neumí česky, aspoň se tu můžu bez obav rozepsat. Taky proto je anglická verze článku tak krátká a politicky konformní, že. 8-)  

Musím ale uznat, že oslavy se nakonec i přes ranní vstávání opravdu vydařily. Taky proto, že počasí bylo na Belgii neobvykle pěkné. Dali jsme si hranolky (belgický státní svátek se přece musí slavit belgickým národním jídlem), zmrzlinu (vlastně dvě) a dostala jsem spoustu vlaječek. :-) A krále jsme nakonec vůbec neviděli, do vřavy natěšených královských fanoušků se naštěstí nechtělo ani mému Belgičanovi.




Královský palác a kostel Saint Jacques-sur-Coudenberg

Belgické vafle

Prý v jednotě je síla...


Justiční palác



Pierre Marcolini vyrábí tu nejlepší čokoládu a makaróny v Bruselu...

Tintin a já


V národních barvách bylo ten den opravdu všechno...


ÚPLNĚ všechno...



Trochu bizarní atrakce pro děti - hledání min...
Belgická letka...
A mají i helikoptéry...



Bruselský orloj

Hranolky... Vlevo s curry ketchupem, vpravo s ketchupem a majonézou... :-)

Bruselská klasika na závěr... Jen škoda, že ho na tu slávu neoblékli do některého z jeho četných oblečků...


Dress: Mango
Shoes: Sacha
Bag:   Furla

5 comments:

  1. Great photos! Brussels look so beautiful when the sun shines!
    I really like your dress, you look lovely :)
    xxx

    ReplyDelete
  2. nice photos~~!

    the STYLE Fringe BLOG
    http://the-stylefringe.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Looks like lovely celebrations! Love your dress.

    Would you like to follow each other on GFC and Bloglovin?

    http://everythingthatclicks.blogspot.com

    ReplyDelete