13 Nov 2013

Karl! Karl!

Dancing in the rain... :-)))

A few weeks ago, Karl Lagerfeld opened his brand-new ´n´ worth-checking concept store in Antwerp. This time I didn´t buy anything there, my traditional favourites in Karl´s collection are T-shirts and gloves, and I already have both in my closet (you could have already seen them here and here). I was expecting some "Choupette items" but the famous cat didn´t appear in the collection.
Nevertheless I guess I got inspired for this outfit there. Even though I definitely failed to learn Lagerfeld´s classic super serious expression and pose... :-D. For a real Karl-inspired look, I suppose I should be wearing a cat-patterned shirt, too, while it seems to be a fox-motive on my shirt. 

Talking about Karl, I can not leave out this video of Karl interviewing himself that I found only recently through The Man Repeller. The double Kaiser and his rather specific humor are a real must-see. :-)


Před pár týdny otevřel Karl Lagerfeld v Antverpách svůj zbrusu nový concept store, který určitě stojí za obhlídku. I když já jsem si tam nic nepořídila, ale to proto, že z Karlovy kolekce se mi tradičně nejvíc líbí trička a rukavice, a oboje už v šatníku mám (mrkněte tady a tady). Říkala jsem si, že by v nové kolekci mohlo být něco s Choupette, Karlovou mickou, ale ani Ň. 
Tak trochu mě to ale inspirovalo k dnešnímu outfitu, i když Karlův tradiční smrtelně vážný výraz a pózu jsem poněkud nezvládla... :-D Dalším "kiksem" nejspíš bude fakt, že mám na košili motiv lišky a ne kočky (nebo si aspoň myslím, že to jsou lištičky). 
A když už tady mluvím o Karlovi, tak nemůžu vynechat odkaz na Karlův rozhovor se sebou samým, na který jsem narazila díky blogu The Man Repeller. Video s dvojitým Karlem a jeho poněkud specifický humor stojí za shlédnutí. :-)













Photo: Bazaar





Gloves: Karl Lagerfeld
Shirt:  Mango 
Pants:  H&M
Shoes:  Sam Edelman (from www.shoeonthecake.com)
Jacket: Mango
Bag:    River Island

5 comments:

  1. This outfit is perfection! Sweet and edgy mixed together....gorgeous!
    the-creationofbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Vypadáš skvěle. Ty rukavice jsou dokonalé. Lišky vypadají skoro jako kočky, je to dobrý :-)

    Fotka Karla s kočkou je dokonalá.

    ReplyDelete
  3. krasna ako z modneho časopisu:))
    http://aj-ro-na.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  4. Tak tohle je vážně božííí!! ;-)

    ReplyDelete
  5. Looooove this look!!! :)

    ReplyDelete