4 Dec 2013

London I



It took me a while, but finally here is my new post, this time from a trip to London. Unfortunately I did not enjoy London as much as I planned cause I left Brussels with a cold which got much worse. :-( Well at least I have a good reason to visit London again soon, moreover it´s really close from Brussels, just two hours by train.

Since I've already been to London a few times, I skipped the classic sights and I explored the city from a different point of view. The art galleries planned shrunk to the Tate Modern
only, but I walked around in Notting Hill, did some pre-Christmas shopping in the centre and toured around the city in double-deckers to see as much as I could. :-) Well now I'm  terribly sick, resting at home in my bed, but at least finally I have time for the blog. :-)



Trochu mi to trvalo, ale konečně je tu nový článek, tentokrát z výletu do Londýna. Londýn jsem bohužel zdaleka neužila tak, jak jsem plánovala, odjela jsem tam totiž s rýmičkou a vrátila se s pěkným zánětem průdušek. :-( Ale aspoň mám důvod tam zase brzy vyrazit, z Bruselu je to navíc opravdu kousek, jen dvě hodiny vlakem. 

Protože jsem už v Londýně byla několikrát, nechodila jsem tentokrát po klasických londýnských památkách a chtěla jsem poznat Londýn z trochu jiného úhlu. Návštěva několika galerií se sice nakonec smrskla pouze na Tate Modern, ale prošla jsem čtvrť Notting Hill, zvládla předvánoční nákupy a hojně se vozila v double-decker autobusech, abych z toho Londýna viděla co nejvíc a chodila co nejmíň. :-) No, teď jsem doma v posteli s antibiotiky, ale aspoň mám čas se věnovat blogu. :-)





Regent St.

Shopping around Piccadilly Circus


Harrods

A cup of hot chocolate in the Montreux Jazz Café in Harrods... Na horké čokoládě v Montreux Jazz Café v Harrods...



A giant Kitty flat by Charlotte Olympia with moving ears and blinking eyes... How cute! Obrovská kočičí balerínka od Charlotte Olympie, které blikají očka a k tomu hýbe oušky...

Kenzo sweaters at Selfridge & Co.

For me, Selfridges won the "Best Christmas Shop Windows Prize"... Letos jednoznačně nejhezčí vánoční výlohy má podle mě obchodní dům Selfridges...

Sherlock Holmes, Baker Street



4 comments:

  1. Such an incredible city! I am so glad that you were able to go and enjoy the sights.
    the-creationofbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Brzy se uzdrav! Krásné fotky. Není na nich vidět, že tě nějaký bacil bacil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji, Martino! Však jsou to také fotky z prvních dvou dnů pobytu, pak už jsem se raději moc nefotila... :-)

      Delete